Service Engineer

Job description

 Wie zijn wij?

 

We bouwen en leveren gegevensgestuurde oplossingen in Java, Python of Scala met behulp van technologieën zoals Spark, Kafka, Elastic, Tensorflow, Sci-Kit Learn en/of cloud-native componenten (GCP, AWS en Azure). Als Service engineer zal je kennis en ervaring een belangrijke bijdrage leveren aan onze collega's en klanten. Een diverse en uitdagende functie, waarbij technologie voorop staat.

 

Als een van de toonaangevende Nederlandse bedrijven in Data Consultancy, zijn er veel dingen om trots op te zijn wanneer we voor ons werken. Wij zijn een technologiegedreven, betrokken en inspirerende werkgever die waarde hecht aan innovatie, kwaliteit, betrouwbaarheid en plezier. We moedigen een ondernemersmentaliteit en -drang aan; we geloven niet in micromanagement en geven onze mensen de vrijheid om op hun best te presteren.

Wat ga je doen?

Als Service engineer ben jij het eerste aanspreekpunt voor collega engineers en klanten. Jira tickets en issues neem je aan via telefoon of de mail waarna je vervolgens aan de slag gaat het probleem op te lossen.  Komt er meer bij kijken, dan ben jij de persoon die het probleem onder de aandacht brengt bij de juiste mensen. Deze en andere tickets blijf je natuurlijk monitoren en indien nodig najagen.

 

Hiernaast voer je pro-actieve controles en onderhoud uit op applicaties en infrastructuren van klanten, op basis van draaiboeken. Het up-to-date houden van deze draaiboeken n.a.v. wijzigingen hoort ook bij je werkzaamheden.

Wat we bieden

  • De mogelijkheid om deel uit te maken van een snelgroeiend en innovatief bedrijf.
  • Vriendelijke en coöperatieve collega's.
  • Training- en conferentie budget voor persoonlijke groei van medewerkers.
  • Concurrerende primaire en secundaire voordelen.

 

 

 

 

 

Requirements

  • Een goede beheersing van de nederlandse en engelse taal in woord en geschrift.
  • In staat zijn om (technische) documentatie te vinden, doorzoeken en te lezen.
  • In staat zijn om veel voorkomende zaken en vragen proactief te documenteren.
  • Basiskennis van zowel Windows als Linux serveromgevingen
  • Snel begrijpen hoe programma’s/applicaties werken.
  • Status/voortgang van meerdere tickets tegelijkertijd kunnen bewaken en monitoren

Mooi meegenomen is 

  • Kennis van Jira
  • het kunnen lezen van de broncode bij voorkeur Java
  • affiniteit met SQL
  • Kennis van cloudplatformen zoals AWS